Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Σχετικά με τα υδροπλάνα...



Αρκετοί από μας διαβάσαμε τις προηγούμενες μέρες παράπονα στον τοπικό τύπο για την μεταφορά των υδροπλάνων από την λίμνη Ν. Πλαστήρα στο Βόλο.

Για όσους δεν γνωρίζουν σε τι αναφέρομαι, ενημερώνω πως πρόκειται για την ακύρωση της γραμμής «Καρδίτσα – Σκιάθος» και αντίστοιχα την έναρξη της γραμμής «Βόλος – Σποράδες (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος)».

Σε πρώτη φάση, όλοι σκεφτόμαστε πως καλώς γίνονται τα όποια παράπονα, εκφράζεται όμως η μισή αλήθεια μιας που υπάρχουν πολλές πτυχές αυτής της υπόθεσης που κανένας δεν μπαίνει στον κόπο να αναφέρει ή να σχολιάσει.

Καταρχήν, πρόκειται για ένα μεγάλης σημασίας έργο, μια αξιόλογη προσθήκη στο νομό μας. Έργο που δυστυχώς χαρακτηρίστηκε από την ατυχή επιλογή της γραμμής «λίμνη Ν. Πλαστήρα – Σκιάθος». Κακώς λοιπόν ορισμένοι από εμάς στρέφονται εναντίων όλων εκείνων των εξαίρετων πολιτικών προσώπων που συνέβαλαν στην αποπεράτωση της προβλήτας στην λίμνη…

Ας δικαιολογήσω αυτό που λέω.

Τόσο η Καρδίτσα, όσο και η Σκιάθος είναι δύο μέρη με σχετικά μικρό πληθυσμό που δεν απέχουν αρκετά μεταξύ ώστε τους να μπορέσει να γίνει αξιόλογη επιλογή η ενδιάμεση μετακίνηση με αεροπλάνο.

Ας μην ξεχνάμε ότι η Σκιάθος είναι ένας προορισμός καλοκαιρινός ενώ η ορεινή Καρδίτσα είναι ένας προορισμός (κατά κύριο λόγο) χειμερινός.

Ας δούμε πως αυτό μεταφράζεται με τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης σε αναλογία πάντα με την εποχή:

Αν είναι χειμώνας…

Πόσοι μπορεί να είναι οι άνθρωποι που θα θελήσουν να πάνε από την Καρδίτσα στην Σκιάθο χειμωνιάτικα; Μάλλον ιδιαίτερα λίγοι για να επιλέξουν την μεταφορά με αεροπλάνο. Θα τους είναι ασύμφορο.

Από την άλλη, πόσοι από τους περίπου 5 χιλιάδες εγγεγραμμένους κατοίκους της Σκιάθου θα επιλέξει να έρθει στην Καρδίτσα; Ξανά, ιδιαίτερα λίγοι.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι κακές καιρικές συνθήκες μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα ενώ αντίθετα τα καθημερινά δρομολόγια με καράβι ή δελφίνι από Βόλο σπάνια ακυρώνονται λόγω κακοκαιρίας.

Το καλοκαίρι τα πράγματα αλλάζουν…

Υπάρχουν ημερήσιες εκδρομές από Σκιάθο προς Μετέωρα ή/και λίμνη Ν. Πλαστήρα και σε αυτή την περίπτωση οι υπεύθυνοι μπορούν να ψάξουν αν και κατά πόσο συμφέρει.

Φυσικά ζήτηση μπορεί να υπάρξει από Καρδίτσα για Σκιάθο τους καλοκαιρινούς μήνες, ωστόσο τα αυξημένα (λόγω καλοκαιριού) δρομολόγια με καράβι ή δελφίνι περιορίζουν την έλλειψη εισιτηρίων, πράγμα που θα ήταν ίσως ο κυριότερος λόγος για την ύπαρξη αυτής της πτήσης τους θερινούς πάντα μήνες.

Έστω κι έτσι όμως ούτε αυτό δεν θα ήταν αρκετό. Τα μαθηματικά είναι πάλι εναντίον της αρχικής υπόθεσης.

Σε αυτό το σημείο κάποιος θα με ρωτήσει:
«Είναι δυνατόν να μην συμφέρει η διαδρομή «Καρδίτσα –Σκιάθος» και να συμφέρει η διαδρομή «Βόλος-Σποράδες»; Ειδικά όταν υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια με καράβι-δελφίνι.»

Εφόσον αποδεικνύεται ότι την χειμερινή περίοδο, έτσι όπως έχει η κατάσταση, δεν συμφέρει αυτή η διαδρομή, δεν βλέπω τον λόγο γιατί να επιβαρύνεται ο νομός Καρδίτσας με περιττά έξοδα (Αν δεν κάνω λάθος, τα έξοδα της συντήρησης δεν πληρώνονται από κάποια ιδιωτική εταιρεία αλλά με δημόσιο χρήμα, δικό μας. – παρακαλώ ας με διορθώσει κάποιος αν αυτό που λέω δεν είναι έτσι).

Αν οι γείτονες Βολιώτες πιστεύουν ότι μπορούν να αξιοποιήσουν ένα ή περισσότερα υδροπλάνα, ας πράξουν αναλόγως. Εκτιμώ όμως ότι και αυτοί θα πέσουν έξω στους υπολογισμούς τους.

Κάτι που δεν γνωρίζω και σκέφτομαι να ψάξω στο μέλλον είναι και αυτό:

Έχοντας ο ίδιος ζήσει 2 χειμώνες στην Σκιάθο, θυμάμαι πως το τοπικό Κέντρο Υγείας αδυνατεί να αναλάβει βαριά έκτακτα περιστατικά και δεν είναι λίγες οι φορές που ελικόπτερο μεταφέρει τον ασθενή στο Βόλο ή την Αθήνα.

Είναι λοιπόν ανοιχτό το ενδεχόμενο τα υδροπλάνα να χρησιμοποιηθούν για τέτοιους σκοπούς αν και εφόσον οι περιστάσεις το απαιτήσουν;

Σε αυτή την περίπτωση δεν πιστεύω πως υπάρχει Καρδιτσιώτης που θα προτιμούσε να αφήσει τα υδροπλάνα να σαπίζουν στην λίμνη όταν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τέτοιους ανθρωπιστικούς σκοπούς.

Εν κατακλείδι,

Δεν είναι ότι καλύτερο να βασιζόμαστε σε μια ατυχή επιλογή και να επιρρίπτουμε ευθύνες αριστερά και δεξιά, ακόμα και σε πολιτικά πρόσωπα που η προσφορά τους στον νομό είναι ανεκτίμητη.

Πιστεύω καλό θα ήταν να συμβάλουμε όσο και όπως μπορούμε στον επανασχεδιασμό του όλου προγράμματος προτείνοντας πιθανούς τρόπους αξιοποίησης των υδροπλάνων.

Στις επόμενες μέρες θα ανοίξω σχετικό θέμα και περιμένω τις προτάσεις σας. Δεν είναι κακό να πείτε την γνώμη σας. Άλλωστε αυτός εδώ ο χώρος για αυτόν ακριβώς τον σκοπό δημιουργήθηκε.

Για να λέμε την γνώμη μας.

Σύμφωνα πάντα με τον τοπικό τύπο και όπως ο ίδιος ο Νομάρχης δήλωσε, «το θέμα δεν έχει κλείσει οριστικά»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου